Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać?
Szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży, dlatego rozważasz możliwość powierzenia agencji badawczej projektu market research? Zanim wybierzesz podmiot z którym podejmiesz współpracę, odpowiedz sobie wcześniej na kilka ważnych pytań. Dzięki temu unikniesz późniejszych rozczarowań i otrzymać wiarygodne i przydatne wyniki badania.
Jaka cechy powinna spełniać profesjonalna firma badawcza?
Przede wszystkim rzetelną agencję rozpoznasz po tym, od jak długiego czasu funkcjonuje ona na rynku. Nie ufaj jednak informacjom podawanym na stronie internetowej. Zajrzyj koniecznie do KRS-u dzięki czemu uzyskasz sprawdzone informacje. Następnie poddaj weryfikacji, jakimi kwalifikacjami dysponuje agencja badawcza. Powinna ona zatrudniać pracowników wielu specjalizacji – zarówno w zakresie badań rynku, statystyki, ekonomii, ekonometrii, jak i programowania aplikacji. Ważne jest także to, czy dysponuje ona zespołem ankieterów.
Zasoby ludzkie to jednak nie wszystko. Równie ważne jest posiadanie przez agencję badawczą wysokiej jakości sprzętu i oprogramowania służącego obsłudze badań. Istotne jest zwłaszcza posiadanie autorskiej aplikacji do badań telefonicznych oraz platformy służącej danych oraz analizie statystycznej. Dzięki temu agencja badawcza jest w stanie zrealizować projekt w bardzo krótkim czasie – przy zachowaniu wszelkich standardów jakości.
Koncepcja metodologiczna to nieodzowny element oferty
Pamiętaj o tym, aby poprosić firmę badawczą o przedstawienie razem z ofertą szczegółowej koncepcji metodologicznej. Powinna ona obejmować między innymi takie elementy jak przedmiot badania, cel, zakres analizy, a także wykorzystywane metody oraz techniki badawcze. Nie bez znaczenia jest także zaproponowanie rozkładu próby – tak aby spełniała ona naukowe kryteria reprezentatywności.
Nie zawsze niska cena jest warta zachodu
Zapewne zamawiając badanie chciałbyś zoptymalizować wydatki przeznaczane na ten cel. Miej jednak na uwadze, że rzetelna realizacja projektu wymaga zaangażowanie sporych środków. W innym przypadku analiza będzie przeprowadzona na szybko – bez zachowania odpowiednich standardów jakości. Najlepiej, jeśli agencja badawcza zaprezentuje kilka wariantów wyceny. Dzięki temu będziesz mógł samodzielnie zdecydować, ile jesteś w stanie wydać.
Zwróć uwagę na sposób prowadzenia rozmów
Mniej również na uwadze to, czy pracowników podejmujący z Tobą kontakt sprawia wrażenie osoby kompetentnej. Czy jest w stanie cierpliwie odpowiadać na zadawane pytania – zwłaszcza te dotyczące metodologii? Pamiętaj, że tylko życzliwa współpraca będzie mogła przynieść owoce w postaci wiarygodnych i możliwych do praktycznego zastosowania wniosków.