Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Innowacje w branży medycznej kojarzą się najczęściej z nowinkami farmakologicznymi – stale rozwijającym się przemysłem związanym z substancjami leczniczymi oraz sprzętem rehabilitacyjnym. Dobry terapeuta lub lekarz musi być świadom postępów dokonujących się w farmakologii oraz nowatorskich metod leczenia. Pilne śledzenie rozwoju własnej dziedziny stanowi ważną część jego obowiązków i jest nieodzownym składnikiem zaufania lokowanego przez pacjenta w konkretnej praktyce medycznej.
Tym niemniej, za postępami w leczeniu nadążać musi także strona administracyjna prowadzenia placówki. Najlepiej zastosować profesjonalny program dla lekarza czy program dla kardiologa. Niemożliwość umówienia się na wizytę w odpowiadającym pacjentowi terminie, czas oczekiwania pod drzwiami gabinetu ciągnący się w nieskończoność, nieuprzejma rejestratorka, która nie potrafi odnaleźć karty, bo ktoś kiedyś źle lub nieczytelnie ją wypełnił i wszechogarniające poczucie bałaganu oraz marnowania czasu – to wszystko może nas wypłoszyć nawet od najlepszego specjalisty.
Warto zastanowić się, jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma stan zdrowia. Pacjent, któremu dokucza angina albo kontuzja ma prawo mieć znacznie obniżoną wytrzymałość psychiczną, łatwo wpada w rozdrażnienie i podenerwowanie. To naturalne – jego percepcja jest nieustannie zakłócana przez chorobę, co dodatkowo męczy i tak już obciążony organizm. W takiej sytuacji najbardziej pożądane byłoby, aby otoczenie nie generowało dodatkowych negatywnych bodźców. Szczególnie, jeżeli mówimy o dostępie do lekarza lub rehabilitanta.
To bardzo ważne, by branża medyczna wykorzystywała technologie komunikacyjne, których stałymi użytkownikami są pacjenci. Wrażenie archaiczności metod prowadzenia instytucji związanych ze zdrowiem przyczynia się do konstruowania negatywnego obrazu medycyny – a przecież zaufanie stanowi podstawę funkcjonowania każdej praktyki lekarskiej i fizjoterapeutycznej. Istotnym elementem budowania tego zaufania jest wspólna platforma komunikacji, której elementem jest niewątpliwie uczestniczenie w społeczności internetu.
Elektroniczny system rejestracji na wizyty lekarskie przenosi pacjenta na nowy poziom obsługi. Jasna informacja odnośnie terminu uzyskiwana w domowym zaciszu pomaga uniknąć dodatkowego stresu i napięcia oraz rozmaitych nieprzyjemnych sytuacji. Wgląd we własną dokumentację daje poczucie pewności i bycia pod opieką instytucji, która dba o dobro pacjenta. Oprogramowanie Medfile jest przyjacielem nowoczesnego gabinetu lekarskiego i terapeutycznego. Jawność i przejrzystość, możliwość śledzenia własnej medycznej historii z ekranu komputera albo smartfona – to jest to, czego zdecydowanie ma prawo oczekiwać pacjent XXI wieku, żeby czuć się ze swoim zdrowiem po prostu dobrze.