Pacjent w świetle swojej opinii

Świadczone usługi powinny być w najwyższym stopniu profesjonalne, co nie tylko pozwoli na zjednanie sobie osób dotychczas korzystających z danych usług, ale także wesprze proces rekomendacji. Zasada ta działa także w obrębie usług medycznych. Badania opinii pacjentów pozwalają na wychwycenie znaczenia opinii na możliwości wzrostu danej placówki, firmy.

 

Opinia pacjenta ma znaczenie

Podejmując pracę z ludźmi należy pamiętać o właściwym procesie komunikacji, który powinien skupiać się tak na zrozumiałym komunikacji skierowanym do odbiorcy, jak i zrozumiałej informacji zwrotnej. W obrębie badań opinii pacjentów można powiedzieć, iż:

  • opinia pozwala na zapoznanie się z satysfakcja pacjentów;
  • umożliwiają one dostosowanie swoich działań do konkretnych potrzeb;
  • wskazują idee, które warto podtrzymywać i dalej rozwijać.

Właściwie odczytując pozyskane dane można nie tylko wesprzeć proces wzrostu, ale przede wszystkim utrzymywać pozytywne relacje z odbiorcami świadczonych usług.

 

Obok opinii pacjentów są opinie ich bliskich

Jeśli chodzi o rynek medyczny nie tylko ważny jest głos pacjentów, ale także ich bliskich. Każda z tych grup ma zdolność rekomendacji świadczonych usług innych bądź ich odradzania skorzystania z nich. Przy czym ludzie mają większą tendencję do zaangażowanego dzielenia się negatywnymi doświadczeniami. W tym kontekście warto pamiętać, że komunikacja z konsumentem przebiega na dwóch poziomach:

  • racjonalnym – odnosi się do tego, co jest mówione;
  • emocjonalnym – w obrębie zachodzących stosunków między usługodawcą a odbiorcą (a w tym: emocje, role, nastawienia).

 

Tematy warte zrozumienia

Pozyskane opinie w procesach badawczych mają w pozytywny sposób wzmocnić podejmowane decyzje oraz zwiększyć ich skuteczność. Mówiąc o usługach medycznych należy pamiętać, iż:

  • odnoszą się one do zdrowia społeczeństwa;
  • są ważne dla każdego członka społeczeństwa;
  • powinny mieć na uwadze dobro pacjentów i lekarzy.

Realizowane badania opinii pacjentów mogą dostarczyć informacje zarówno o panującej atmosferze w placówce, ale także sposobu komunikacji z pacjentem, realizowanych potrzeb, otwartości na innowacje czy poziomu empatii.

 

Wsłuchać się w głos pacjentów…

Dzięki szerokiej gamie tematów podejmowanych w procesach badawczych poprawia się prowadzoną działalność w różnych jej aspektach. Mając na uwadze wzrastające wymagania pacjentów z wykorzystaniem badań opinii pacjentów można udoskonalać dotychczasowe pozytywne sytuacje, eliminować te negatywne oraz wprowadzać spodziewanych się przez pacjentów nowości.

Tagi

badania opinii badanie opinii badania satysfakcji klientów badanie satysfakcji klientów badania satysfakcji pacjentów
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40 Masz problemy z nerkami? Unikaj tych produktów Darmowy program dla gabinetu - Medfile FREE Wykorzystaj badanie CAWI w swojej strategii marketingowej Dlaczego badania rynku powinny być przyjacielem każdej firmy?
Badania ankietowe od 4 zł.