Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness?
Prowadzisz sieć placówek oferujących usługi fitness? Nawet jeżeli osiągnąłeś dobrą pozycję na rynku, nie powinieneś osiąść na laurach! Abyś mógł osiągać stale wzrastające zyski stoisz przed koniecznością stałego dostosowywania oferty do preferencji obecnych oraz potencjalnych klientów. Badania rynku fitness to najlepsze na co możesz się zdecydować, chcąc zapewnić sobie mierzalne korzyści biznesowe.
Na co pozwalają badania rynku fitness?
Badania rynku usług fitness umożliwiają rozpoznanie oczekiwań klientów zwłaszcza mając na uwadze następujące aspekty:
- Docelowa lokalizacja placówek;
- Preferowane godziny podejmowania treningu;
- Zakres oferty w zakresie podstawowym oraz rozszerzonym;
- Ceny oraz warunki korzystania z karnetu;
- Ubezpieczenie na wypadek urazów w trakcie ćwiczeń;
- Preferencje dotyczące jakości obsługi;
- Długość obowiązywania karnetów.
W ramach przeprowadzonych pomiarów możliwa jest również identyfikacja motywów podejmowania aktywności sportowej, a także rozpoznanie szczegółowych segmentów osób korzystających z usług fitness – zwłaszcza mając na uwadze cechy społeczno-demograficzne oraz osobowościowe. Pozwoli to skierować następnie przekaz marketingowy do właściwych grup docelowych, a tym samym zwiększyć skuteczność kampanii promocyjnej.
Jakie techniki badawcze mogą zostać wykorzystane?
Badanie rynku fitness może być przeprowadzone z użyciem różnego rodzaju narzędzi, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. W pierwszym przypadku uzasadnienie znajduje zwłaszcza ankietyzacja. W ten sposób uda się pozyskać dane o reprezentatywnym charakterze dla danego obszaru terytorialnego. Badania opinii klientów fitness mogą przybierać postać wywiadów telefonicznych (CATI), ankietyzacji papierowej (PAPI), wywiadów z użyciem aplikacji mobilnej (CAPI), a także być prowadzone drogą online (CAWI).
Uzasadnienie znajduje także zastosowanie techniki tajemniczego klienta (mastery shopping). Pozwala ona na zweryfikowanie jakości obsługi w punktach sieci fitness. Audytorzy poddają wówczas obserwacji między innymi elementy aranżacji wnętrza klubów, a także podejmują kontakt z pracownikami recepcji oraz trenerami. Po zakończeniu badania wypełniają ankietę oceny, którą wysyłają drogą elektroniczną do weryfikacji. Analiza uzyskanych wyników pozwala porównać jakość obsługi w ramach poszczególnych placówek sieci.
Podsumowanie
Nie przegap więc szansy na to, aby zapewnić sobie wysoką satysfakcję klientów z oferty klubu fitness. Tylko dzięki temu będziesz mógł liczyć na to, iż zachowają lojalność i zdecydują się przedłużać ważność karnetu. Pamiętaj także o tym, że zadowolony klient poleci Twoje usługi znajomym. Możesz być więc pewien stale wzrastających zysków. Zleć więc realizację badania rynku fitness profesjonalnej firmie badawczej Biostat®.