Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów?
Decydując się na przeprowadzenie procesu badawcze zorientowanego na zadowolenie konsumentów, warto zastanowić się nad właściwym doborem narzędzi badawcze. To w głównej mierze wybrane narzędzie, decyduje o skuteczności procesu badawczego. Samo narzędzie powinno być dobrane w taki sposób, aby ułatwiało dostęp do grupy podlegającej badaniu, a przy tym minimalizowało koszty i czas potrzebny na realizację badania.
Zrealizowane badanie ujawni mocne i słabe strony
Skuteczny narzędzie pozwoli na pozyskanie wymaganych informacji, a tym samym właściwe zdefiniowanie badanego zagadnienia. Jeśli proces badawczy będzie poświęcony badaniu satysfakcji klientów, to zrealizowane badanie pozwoli na:
- zdefiniowanie czynników wspierających wysoki poziom zadowolenia konsumentów;
- wskazanie czynników, które obniżają zadowolenie konsumentów;
- określenie przyczyn występującego zjawiska i wskazanie rekomendacji usprawniających dalsze działania.
Warto zaznaczyć, że badanie takie może przyczynić się do zatrzymania niezadowolonych klientów, dzięki naprawie bądź wyeliminowaniu tych czynników, które negatywnie oddziałują na zadowolenie odbiorców usług czy produktów.
W jaki sposób przebiega proces badawczy?
Proces badawczy nakierowany na zbadanie poziomu zadowolenie konsumentów, skupia się na takich etapach, jak:
- projektowanie badania;
- realizacja badania – za pomocą takich metod jak: CAPI, CAWI, CATI;
- analiza zgromadzonego materiału – z wyznaczeniem zachodzących zależności, korelacji;
- stworzenie raportu końcowego – prezentacja wyników w formie tabel, wykresów oraz przedstawienie wniosków z rekomendacjami.
Dlaczego warto korzystać w procesie z aplikacji takich jak SurvGo?
Realizując proces badawczy z wykorzystaniem innowacyjnej aplikacji takiej, jak SurvGo zyskuje się możliwość bieżącego kontrolowania przebiegu procesu, zarówno z poziomu przeglądarki internetowej, jak i urządzeń mobilnych. Dzięki zastosowaniu inteligentnych rozwiązań badacze, zyskują możliwość:
- śledzenia bieżących statystyk badania;
- porównywania wybranych wskaźników z wcześniej zrealizowanymi badaniami;
- spersonalizowania kwestionariusza lub skorzystania z istniejących już wzorów, szablonów;
- kontrolowania efektów pracy ankieterów (np. w przypadku metody CATI);
- podglądu rozkładu odpowiedzi na poszczególne pytania dostępne na bieżąco.
Badanie nakierowane wzrost
Rzetelnie przeprowadzone badanie satysfakcji klientów pozwala na wzmocnienie aktualnej sytuacji, polepszenie pozycji firmy na rynku względem konkurencji i powstrzymanie tych działań, które przez odbiorców odbierane są w sposób negatywny, przy jednoczesnym utrwaleniu tych, które budują wysoki poziom zadowolenia konsumentów.