Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych
Uzyskiwanie dobrych danych to klucz do podejmowania dobrych decyzji. DokÅ‚adne informacje umożliwiajÄ… przedsiÄ™biorstwom przewidywanie i reagowanie na zapotrzebowanie rynku oraz miejmy nadziejÄ™ na osiÄ…ganie zysków na koniec dnia.
Badania rynkowe, a analityka
W przeszÅ‚oÅ›ci firmy albo wykorzystywaÅ‚y istniejÄ…ce dane dotyczÄ…ce sprzedaży, aby uÅ‚atwić wglÄ…d w sytuacjÄ™, albo prowadziÅ‚y wÅ‚asne badania rynkowe z wykorzystaniem ankiet, grup fokusowych, wywiadów itp. RzeczywiÅ›cie, wiÄ™kszość dzisiejszych dużych firm nadal posiada oddzielne dziaÅ‚y zajmujÄ…ce siÄ™ wyszukiwaniem zewnÄ™trznych (badania rynku) lub wewnÄ™trznych (analizy) weryfikacji dla swoich decyzji biznesowych. Jednak w miarÄ™ upÅ‚ywu czasu rozróżnienie miÄ™dzy badaniami rynkowymi, a analitykÄ… staje siÄ™ coraz mniejsze. Nowoczesne technologie uÅ‚atwiÅ‚y zbieranie i przechowywanie dużych zbiorów danych; informacji jest po prostu wiÄ™cej, niż kiedykolwiek wczeÅ›niej. Nie oznacza to jednak, że badania rynku i analityka powinny być teraz poÅ‚Ä…czone w jednÄ… caÅ‚ość, ale raczej, że istnieje dostrzegalna korzyść w postaci wykorzystania wiedzy zdobytej od siebie nawzajem w celu podejmowania bardziej Å›wiadomych decyzji. JeÅ›li chcemy mieć wartoÅ›ciowe informacje o rynku najlepiej poÅ‚Ä…czyć ze sobÄ… badania rynkowe oraz analizy.
Liczby nie kłamią
Badania rynkowe mogÄ… pomóc w zrozumieniu postrzegania konsumentów, a analiza biznesowa daje szybki obraz zachowaÅ„ konsumentów. PatrzÄ…c wyÅ‚Ä…cznie na jedno lub drugie, neguje siÄ™ znaczenie każdego z nich. Czasami konsumenci nie sÄ… najbardziej wiarygodnymi źródÅ‚ami informacji - albo zapominajÄ… o tym, co robili lub myÅ›leli, albo redagujÄ… swoje odpowiedzi, aby uniknąć zakÅ‚opotania lub uspokoić ankietera. A liczby, jakkolwiek dokÅ‚adne, nie ujawniajÄ… nic o osobistych zamiarach i czÄ™sto mogÄ… być bÅ‚Ä™dnie interpretowane. JeÅ›li jednak porówna siÄ™ wyniki każdego z nich, można zyskać lepszÄ… ocenÄ™ rynku w caÅ‚oÅ›ci.
Infrastruktura istnieje, więc dlaczego nie skorzystać z niej?
Jeszcze kilka lat temu firmom trudniej byÅ‚o zdobyć informacje, których potrzebowaÅ‚y. Ale teraz wszechobecność Internetu i telefonów komórkowych sprawia, że wszyscy możemy być online. Możemy nie tylko Å‚atwiej nawiÄ…zywać kontakty towarzyskie z przyjacióÅ‚mi, ale także Å‚atwiej monitorować i rejestrować wszystkie rodzaje zachowaÅ„ konsumentów. Firmy nie potrzebujÄ… już specjalistycznych systemów telefonicznych, aby kontaktować siÄ™ z dużą liczbÄ… osób, nie potrzebujÄ… też drogich systemów, czy oprogramowania do obliczania skomplikowanych metryk. JeÅ›li masz komputer, możesz zacząć uzyskiwać dostÄ™p do dużej iloÅ›ci wiarygodnych i cennych danych za pomocÄ… różnych narzÄ™dzi. Możesz również Å‚atwo dotrzeć do respondentów, jeÅ›li chcesz uzyskać bardziej osobiste opinie. To wydaje siÄ™ nieodpowiednie, aby nie badać, jak można poÅ‚Ä…czyć techniki badaÅ„ rynkowych z analitykÄ… i innych dużych możliwoÅ›ci danych, ponieważ wiele podstawowych systemów jest teraz Å‚atwo dostÄ™pna i dużo bardziej przystÄ™pna cenowo.
W środowisku badawczym weryfikacja jest krytyczna
Proces naukowy opiera siÄ™ na obserwacji i weryfikacji, przy czym najlepsze wnioski to te zaÅ‚ożenia, które stale siÄ™ obserwuje. Sensowne jest wiÄ™c, abyÅ› mógÅ‚ udoskonalić swojÄ… wiedzÄ™ o rynku i swoje decyzje biznesowe, weryfikujÄ…c swoje badania rynkowe pod kÄ…tem wÅ‚asnej analityki biznesowej. Czy sÄ… jakieÅ› rozbieżnoÅ›ci lub anomalie? Czy podejrzane zachowania rynkowe sÄ… potwierdzane przez Twoje numery sprzedaży? Odpowiedzi na takie pytania pomogÄ… potwierdzić lub zdyskredytować Twoje wnioski, pobudzajÄ…c CiÄ™ do dziaÅ‚ania. Tak, czy inaczej, masz wiÄ™cej dowodów na poparcie swoich decyzji.
Nie ma wÄ…tpliwoÅ›ci, że badania rynku i analiza, zwÅ‚aszcza w poÅ‚Ä…czeniu, mogÄ… pomóc firmom w podejmowaniu bardziej Å›wiadomych decyzji biznesowych. Takie zachowanie pozwoli przedsiÄ™biorstwom na zwiÄ™kszenie zysków i bycie o krok przed firmami konkurujÄ…cymi.