Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®
Badania rynku
Nowoczesne badania rynku wykorzystują techniki, metody analityczne oraz statystyczne do gromadzenia i interpretacji informacji w sposób zorganizowany. Proces ten obejmuje również badania opinii i badania społeczne i jest ważny w dzisiejszym, coraz bardziej złożonym środowisku biznesowym. W aktualnych warunkach kryzysu przedsiębiorstwa nie mogą polegać tylko na swoim "wyczuciu" i dotychczas stosowanych strategiach, dlatego też potrzebne są profesjonalnie przygotowane badania rynku.
Techniki, dzięki którym można poznać potrzeby klientów
Badania rynku to termin odnoszący się do procesu zbierania i gromadzenia informacji o grupie docelowej lub rynku docelowym. Główną rolą koncepcji badań rynkowych jest dostarczenie firmie lub organizacji biznesowej dogłębnego spojrzenia na klientów lub konsumentów w celu lepszego zaspokojenia ich potrzeb. Proces badania rynku jest integralny, aby móc konkurować z innymi graczami w tej samej branży i pomaga analizować takie rzeczy jak wielkość rynku, konkurencja i potrzeby konsumentów.
Podczas badań rynku stosowane są zarówno badania ilościowe oraz jakościowe metody badawcze – uzależnione od celu badań:
Badania jakościowe stosowane przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®
- Indywidualne wywiady pogłębione w formie (IDI) diady i triady.
- Zogniskowane wywiady grupowe (FGI).
Badania ilościowe
- Kwestionariuszowe wywiady ze wsparciem komputerowym (CAPI),
- Wywiady kwestionariuszowe bezpośrednie standaryzowane (PAPI),
- Ankiety telefoniczne (CATI),
- Ankiety online (CAWI).
Badania mieszane
- Mystery shopping,
- Analizy Desk research,
- Analizy SWOT,
- Case Study (Studium przypadku).
Wykonaj badania rynku dla sukcesu swojego przedsiębiorstwa
Razem ze specjalistami Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® możesz wykonać badania rynku dotyczące: badania klientów i pozyskać informacje o postrzeganiu marki w oczach klienta, ich zapotrzebowaniu jak i trendach zakupowych; badań marki dotyczące rozpoznawalności, przekazów reklamowych i kondycji marki na rynku; badań produktów opierających się na testach konsumenckich, wyborze opakowań, czy też tolerancji cenowej; badań segmentacyjnych, dzięki którym można przeanalizować profile konsumenckie oraz identyfikować grupę docelową, badania konkurencji wskazujące udział przedsiębiorstwa w rynku, analizę ofertową. Realizowane badań jeszcze nie było nigdy tak łatwe. Skontaktuj się ze Specjalistami Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® i zaprojektuj badania rynku dla swojego biznesu.
biostat.com.pl – Badania rynku, CAWI, CATI, Desk research, PAPI, IDI, FGI, Badania marki, Badania konkurencji, Badania jakościowe, Badania ilościowe