3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać
Ankieta przedsprzedażowa jest dla Ciebie użyteczna tylko wtedy, gdy dostarcza Ci danych, których faktycznie potrzebujesz. Ważne jest, aby pytania do przedsprzedażowej ankiety online były przemyślane, gdyż wtedy dostarczą wiele użytecznych danych do dalszej analizy. Jakie, więc warto zadać pytania w przedsprzedażowej ankiecie online?
Pytania w przedsprzedażowej ankiecie online
Pytania w przedsprzedażowej ankiecie online mają dwa cele. Pierwszym z nich jest odfiltrowanie złych pomysłów, które negatywnie wpłyną na prowadzony biznes. Drugim jest uzyskanie podpowiedzi na temat priorytetów naszych potencjalnych klientów. Dzięki temu właściciele przedsiębiorstw będą wiedzieli, jakie są oczekiwania ich konsumentów oraz potencjalnych klientów. Ważne jest, aby zrównoważyć te dwa priorytety w swojej ankiecie przedsprzedażowej. Dzięki takim pytaniom z pewnością uzyska się wiele cennych danych. Jakie, więc pytania należy zadać w przedsprzedażowej ankiecie online?
Jakie wyzwania chce Pan/Pani rozwiązać za pomocą naszego produktu?
W ankiecie przedsprzedażowej chcesz dowiedzieć się, czy klient rzeczywiście ma wyzwanie biznesowe, które Twój produkt może rozwiązać. Jeśli klient sam potrafi wyobrazić sobie wartość dodaną z Twojego produktu, to świetny znak. Ale nawet jeśli klient może opisać swoje wyzwania w ankiecie przedsprzedażowej, możesz wykorzystać to do zasugerowania rozwiązań z wykorzystaniem Twojego produktu. Kwestionariusz przedsprzedażowej ankiety online może mieć format wielokrotnego wyboru lub opisowy - wybór pomiędzy tymi dwoma formatami zależy od Twojego biznesu i potrzeb. Jeśli masz zestaw stałych wyzwań, którymi się zajmujesz, możesz dodać je jako opcje do wyboru. Jeśli Twoja firma jest bardziej elastyczna i dostosowuje się do potrzeb klienta, pytanie opisowe jest prawdopodobnie najlepszą drogą.
Jak Twoja firma obecnie radzi sobie z tym wyzwaniem?
Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej decydujących informacji, jakie można uzyskać w przedsprzedażowej ankiecie internetowej. Działania sprzedażowe muszą udowodnić, że Twój produkt jest lepszy niż istniejąca konfiguracja firmy. Będziesz w stanie to zrobić tylko wtedy, gdy będziesz wiedział, jak wygląda sytuacja w firmie.
Czy bierzesz pod uwagę innych dostawców rozwiązań?
Ten kwestionariusz przedsprzedażowej ankiety online pomoże Ci w opracowaniu strategii na nadchodzącą rozmowę, dzięki temu, że dowiesz się, kto jest Twoją konkurencją. Aby przekonać klienta do swojej usługi, czy też produktu, musisz udowodnić, że jesteś lepszy. Ale lepszy od kogo? Pozwól, aby Twoja ankieta przedsprzedażowa umożliwiła Ci zebranie informacji, za pomocą, których odpowiesz na to pytanie. Twoje szanse na konwersję są duże, jeśli rozważają sprzedawców, którzy z pewnością nie oferują tak dobrych produktów i usług, jak ty. Możesz użyć ankiety przedsprzedażowej, aby ocenić, jaka jest Twoja konkurencja, ponieważ jest ona inna dla każdego klienta. Zaprojektuj strategię sprzedaży przy użyciu tych danych.
Skorzystanie z przedstawionych pytań w przedsprzedażowej ankiecie online sprawi, że otrzymasz wiele cennych informacji na czas. Jeśli chcesz stworzyć takie badanie to pamiętaj o narzędziach do przeprowadzania ankiet online, jak program SurvGo™. Dzięki takim narzędziom w szybki i prosty sposób przygotujesz potrzebne badanie, które będzie prawidłowe.